Prof. Dr. Hanna R. Scherler
Öğretim Görevlisi
Tam Zamanlı
Eğitim Bilgileri
-
1994 Doktora:The Fielding Graduate University
Klinik Psikoloji
-
1984 Yüksek Lisans: Boğaziçi Üniversitesi
Sosyal Psikoloji
-
1986 Yüksek Lisans: Boğaziçi Üniversitesi
Klinik Psikoloji
-
1982 Lisans: Boğaziçi Universitesi
İşletme
Mesleki Deneyim
Avrupa Psikologlar Dernekleri Federasyonu (EFPA) tarafından verilen “Psikoterapi Uzmanlığı olan Avrupa Psikologu” unvanının edinilmesi sürecini yönetmek üzere kurulmuş olan Ulusal Değerlendirme Komitesi üyeliği 2010
Türk Psikologlar Derneği Etik Komitesi üyeliği 1995-1996
Türk Psikologlar Derneği Eğitim Komitesi üyeliği 1994-1996
Türk Psikologlar Derneği
European Association for Gestalt Therapy
Türk Psikologlar Derneği Genel Merkezi Etik Kurulu tarafından atanmış etik soruşturmacı 2009-2013
Kitaplar
Makaleler
Prof. Dr. Hanna R. Scherler’e ait tüm makalelere aşağıdaki PDF linkten ulaşabilirsiniz.
- Scherler, H. R. (2018). “Ken Wilber’ın bilinç gelişimi modelinin psikoterapi ile ilişkilendirilmesi” Journal of Cognitive-Behavioral Psychotherapy and Research, Vol 7(1) 42-50.
- Lajunen, T., & Scherler, H. R. (1999). Is the EPQ Lie Scale bidimensional? Validation study of the structure of the EPQ Lie Scale among Finnish and Turkish university students. Personality and Individual Differences Vol 26 (4),657-664 .
- Fisek, G. O., & Scherler, H. R. (1996). Toplumsal değişim ve esler: Cinsiyet senaryolarının sinirlarini genişletme amacli bir terapi yaklaşımı. Türk Psikoloji Dergisi, 11 (36), 1-10. [Social change and spouses: A therapeutic approach to broaden the limits of gender scenarios. Turkish Journal of Psychology.]
- Scherler, H. R. (1996). Psikoterapiye iliskisel bakıs. Türk Psikoloji Dergisi Özel Sayı: Psikolojide Yeni Akımlar, 11(37), 44-52. [The relational perspective in psychotherapy. Turkish Journal of Psychology, Special issue: New currents in Psychology]